אבן דוד, צבי ושות' – משרד עורכי דין

שתפו את הפוסט

מיסוי מוניציפאלי ונדל"ן

small_sit_ANS_940X300_1

משרד עורכי הדין אבן דוד, צבי ושות’, עוסק במיסוי מוניציפאלי ותשלומי חובה לרשויות המקומיות כמו גם בייצוג קונים ומוכרים בעסקאות מכר דירות יד שניה וקבלן.

מייסדות המשרד, עורכות הדין שירי אבן דוד וענת צבי הינן בעלות ידע מקצועי וניסיון רב בתחום המיסוי המוניציפאלי, הן כמייצגות רשויות והן כמייצגות נישומים, ובכלל זאת ייצוג בפני כל הערכאות המשפטיות.

שירי וענת, במשפט אחד, במה המשרד מתמחה?

המשרד מתמחה בהפחתת חיובים מוניציפאליים בתחום הארנונה, היטלי פיתוח, שילוט, חיובי מים וביוב וכן בייצוג קונים ומוכרים בעריכת הסכמי מכר דירות יד שניה ומקבלן.

איזה ניסיון יש לכן?

לאורך כ-15 שנות עיסוקנו בעריכת דין, צברנו ידע וניסיון רב בתחום המיסוי העירוני ובעסקאות מכר דירות. במשך השנים ייצגנו בין היתר גופים ציבוריים, חברות מסחריות גדולות, חברות היי-טק, בתי אבות, בנקים, חברות תקשורת, חברות תעופה, חברות בניה, חברות ניהול, ארגונים ועמותות, מוסדות חינוך ואוניברסיטאות, חברות תעשייה, קיבוצים ועוד, והבאנו להפחתות במיסי ארנונה והיטלים בהיקף מצטבר של כעשרות מיליוני ש"ח.

עורכת הדין שירי אבן דוד היא בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר מוסמך במנהל עסקים (MBA). בעלת ניסיון רב בתחום המיסוי העירוני, שימשה בעבר כיועצת המשפטית של מנהל הארנונה במחלקת הארנונה של עיריית תל אביב ומנהלת יחידת העררים בעיריית תל אביב.

עורכת הדין ענת צבי היא בעלת תואר ראשון ושני במשפטים (LL.M). בעלת ניסיון רב בתחום המיסוי העירוני, הישגים משפטיים מוכחים בתחום והצלחות רבות בהפחתת דרישות מיסוי, בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח. שימשה בעבר כיועצת משפטית של קבוצת חברות מסחריות, בהן היתה ממונה על הליטיגציה בתחומי המשפט האזרחי-מסחרי והמשפט המנהלי, ובכללו מיסוי עירוני. התמחתה בניהול משאים ומתנים, עריכת חוות דעת משפטיות וניהול תובענות ייצוגיות.

מה היתרון היחסי שלכם?

משרדנו מעניק ללקוחותיו טיפול וייצוג מקצועי, יצירתי ומקיף, תוך מתן שירות אדיב ושמירה על קשר אישי עם לקוחות המשרד, באמצעות צוות בעל ניסיון רב שהינו בעל יחסי עבודה מצוינים עם כל הגורמים הרלוונטיים.

בתחום המיסוי העירוני טיפולנו כולל, בין היתר, בדיקה מעמיקה של החיובים העירוניים, אופן השימוש בנכס, בדיקת תשרטי הנכס, נתונים תכנוניים והנדסיים של הנכס ושל הרשות, בדיקה של חקיקה ופסיקה רלוונטית וכיו"ב.

משרדנו פועל בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, ובכללם מודדים, שמאי מקרקעין, מהנדסי בניין, כלכלנים וכיו"ב, וזאת לצורך מתן טיפול מקצועי ומקיף ללקוחותינו.

אז מי בעצם הלקוחות שלכם?

לקוחותינו כוללים חברות בניה ואחזקות, גופים ציבוריים, חברות מסחריות, עסקים שונים, חברות היי-טק, בתי אבות, בנקים, חברות תקשורת, חברות תעופה, חברות ניהול, ארגונים ועמותות, מוסדות חינוך ואוניברסיטאות.

ובתחום הנדל"ן…

משרדנו מלווה את לקוחותיו בהליכים של השכרה, חכירה, מכירה ורכישה של נכסים פרטיים ומסחריים, עוסק בעריכת חוזי קבלן ונכסים יד שניה, תוך ליווי והדרכת לקוחותיו החל מהשלב הראשוני של ההתקשרות ועד לסיום העסקה ברישום הזכויות.

עסקה במקרקעין של מכירה ורכישה ו/או חכירה של נכס חייבת להסתיים ברישום. הרישום נדרש על מנת להימנע מעסקאות סותרות ועל מנת שכל אדם שהוא צד שלישי, המבקש לבחון את מצבו הקנייני של הנכס, ידע כי כבר נעשתה בגינו עסקה והנכס מצוי בבעלות מי שרכש אותו.

כמו כן, כשנעשית עסקה במקרקעין, הצדדים לעסקה חייבים בדיווח אודות העסקה, לרשויות המס.

כשקונים או מוכרים נכס מקרקעין, משקיעים הון רב ולרוב מדובר בהשקעה המשמעותית ביותר שאנו עושים בחיינו. לכן, משמעותי וחשוב מאד להימנע מסיכונים מיותרים של הכסף הרב המושקע בעסקה ולא לוותר על שירותי ליווי משפטי לכל שלבי העסקה.

תוכלו לתת דוגמא למהלך מוצלח שלכן בתקופה האחרונה?

משרדנו ייצג חברה תעשייתית גדולה המייצרת כלי רכב מיוחדים ליישומים צבאיים ואזרחיים, אשר מחזיקה בשטחים גדולים לצורך פעילותה. אותה חברה חויבה על ידי הרשות המקומית בארנונה על בסיס נתונים שלא תאמו את הפעילות המתבצעת בהם בפועל. לאחר שמשרדנו נכנס לתמונה, בוצעו פעולות למיצוי זכויות החברה ובהתאם, הצלחנו להפחית את חיוב הארנונה של החברה בסכום של למעלה מ-300,000 ש"ח לתקופה של 3 שנים וליצור חסכון ממשי ללקוח.

בתיק נוסף שמשרדנו ייצג, אשר הסתיים לאחרונה, הצליח משרדנו, שנקט בהליכי השגה וערר וזאת במקביל לניהול משא ומתן אינטנסיבי, להשיג עבור חברת אחזקה הנמנית על לקוחותינו, פטור מוחלט מארנונה, ובתוך כך הושגה לחברה הפחתת ארנונה בסך של מעל ל-800,000 ש"ח לתקופה בת שנתיים.

אולי טיפ קטן לסיום?

לא רבים יודעים אך שאלת הגדרת השימוש בנכס הינה גורם משמעותי בקביעת גובה הארנונה המוטלת על נישומים בגין הנכס ולכן הצגה נכונה של מהות השימוש בנכס על ידי נישומים בארנונה, תוביל פעמים רבות להפחתה והוזלה משמעותית בנטל הארנונה.

המלצתנו הינה לא לקבל סיווג של נכס כמובן מאליו, שכן, כאמור, במקרים רבים יש מקום להפחתת חיוב הארנונה ככל שיוצגו השימושים הנעשים בנכס בפועל. לבדיקה האם קיים פוטנציאל חיסכון ביחס לנכס המוחזק על ידכם ולסיוע בהצגה נכונה של השימושים הנעשים בנכס לצורך השגת חסכון בחיובי הארנונה, אנא פנו למשרדנו.

תודה רבה לעורכות הדין שירי אבן דוד וענת צבי.

ותרגישו נוח ליצור איתן קשר –

אבן דוד, צבי ושות’ – משרד עורכי דין | ת.ד. 1243 רמת השרון | אתר: www.edzlaw.co.il

עו”ד שירי אבן דוד – נייד: 050-4003993, דוא"ל: shiri@edzlaw.co.il

עו”ד ענת צבי – נייד: 054-5714034, דוא"ל: anat@edzlaw.co.il

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן