איך להפוך משכיר לעצמאי?

שתפו את הפוסט

שוקלים לפתוח עסק או להקים חברה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצאת לדרך

אביגיל אריאלי מוואלה מראיינת את אייל גיל

אני שוקלת לפתוח עסק שלי. איך אני יכולה להיות בטוחה שאני בכלל מתאימה לזה? ואם כבר החלטתי לפתוח עסק, מהן הפעולות הראשונות שאני צריכה לעשות?

מה עדיף להיות שכיר או עצמאי?

לדעתי זה לא עניין של טוב יותר או טוב פחות. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות ויש חסרונות וכ"א צריך לבחון את מכלול השיקולים ולעשות את מה שהכי נכון, ובעיקר את מה שהכי מתאים עבורו.

ובכל זאת, למה אנשים רבים רוצים להקים עסק או חברה בעצמם?

עסק עצמאי נתפס בעיני רבים כמקור טוב למיצוי ולהגשמה עצמית. מי שהופך את תחביבו לעיסוקו ומתווה לעצמו את הדרך, עשוי ליהנות אולי מעתיד כלכלי טוב וכנראה גם מיתרונות נוספים.

אבל אפשר להגשים את עצמך גם כשכיר…

כמובן. לשכירים יש לא מעט יתרונות, מה גם שלא כ"א מתאים להיות עצמאי. מצד שני אין סיפוק גדול יותר למי שמקים עסק "מאפס" (או מצטרף לעסק קיים) ומצליח להביא אותו לנקודה שאליה הוא רצה להגיע.

הבנתי. אז אני רוצה להקים עסק, אילו שאלות אני צריכה לשאול את עצמי?

כדאי לשאול את עצמך, ואולי גם אנשים שקרובים אליך, אם יש לך את הכלים והתכונות הנדרשות מאיש עסקים, במיוחד אם מדובר בעסק בעל מנגנון  עובדים, לקוחות ספקים וכו'.

אילו תכונות למשל?

יכולת לנהל משא ומתן, תקשורת טובה ויכולות להביא את הלקוחות – הן תכונות חשובות, אבל הבנת "המרחב העסקי" היא החשובה מכולן לדעתי.

נשמע לא קל, אלו יתרונות יש בהקמת עסק משלי?

נכון. לא פשוט, אבל בהחלט אפשרי. כעצמאי או שותף בשותפות אתה נהנה מחופש פעולה רחב, מסיפוק, מיצירת מוניטין ומעגל לקוחות משלך, מיכולת מינוף בעזרת עובדים ושיתופי פעולה.

בנוסף, ניתן לנצל הטבות מס ששכיר לא נהנה מהן.

הפירמה שלכם מדורגת כיום, זו השנה השלישית ברציפות, בין 50 המשרדים המובילים בישראל. אתה זוכר איך התחלתם?

כן. התחלנו לפני 10 שנים מדירת 2 חדרים צפופה וקטנה בת"א. עבדנו קשה אבל נהנינו מכל רגע. כבר מהיום הראשון התנהלנו כאילו אנחנו משרד גדול מבחינת דרישות וסטנדרטים שהצבנו לעצמנו.

איך קיבלתם לקוחות בדירת 2 חדרים?

(צוחק) באמת לא הרגשנו נוח להיפגש עם לקוחות במשרדים "המפוארים" שלנו, והיינו מוצאים תירוצים יצירתיים כדי להימנע מזה. תוך זמן קצר עברנו למשרדים משלנו והבעיה נפתרה.

יש לך אולי טיפ אחרון לסיום?

"לראות" את הסביבה ולעשות את הבחירות הנכונות – של שותפים, צוות עובדים ונותני שירותים. ולא פחות חשוב הוא לקחת סיכונים ולהעיז.

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן