ארכות לאישורי הכרה לתורמים למלכ"רים ועמותות לפני סעיף 46 לפקודה

שתפו את הפוסט

רשות המסים הודיעה ב-20/5/2015 על מהלך חדשני ולפיו היא תחדש באופן יזום וממוכן את האישורים למוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, ומבלי שהן יידרשו לפנות ולבקש את הארכת תוקף האישור.

עד כה, מוסדות הציבור שתוקף אישורם עמד לפוג הגישו בקשה פרטנית, שהייתה כרוכה במילוי טפסים והגשת מסמכים. דבר שהקשה בעיקר על מוסדות הציבור הקטנים, המושתתים בעיקר על פעילות התנדבותית. כשהם לא פנו במועד, פקע תוקף אישורם והיה בכך כדי לפגוע בפעילותם ובתורמים להם.

כאמור, הרשות תחדש באופן יזום את האישורים לרוב מוסדות הציבור שאישורם עתיד לפוג השנה ותעדכן אותם בכתב בדבר הארכת תוקף אישורם ועמידתם בקריטריונים המזכים בהארכת התוקף. יתר מוסדות הציבור, שהרשות לא תחדש את אישורם באופן יזום, הואיל ולא עמדו ברף הבדיקות, יעודכנו בכתב והם יוזמנו לפנות בבקשה לחידוש האישור, שתיבדק בהתאם לנוהל הקיים. כל מוסדות הציבור שאישורם אמור לפוג השנה, יכולים, החל מהיום, לראות באתר האינטרנט של הרשות, אם תוקף אישורם הוארך.

רו"ח ארז אורעד, מנהל מחלקת מוסדות ציבור ומלכ"רים ברשות המסים, הסביר כי צעד זה נועד לשפר את השירות, לקצר ולפשט הליכים בירוקרטיים וליישם התנהלות של "משרד ללא נייר".

נזכיר אישור לפי סעיף 46 לפקודה מקנה לתורמים למוסדות אלו זיכוי במס בשיעור של עד 35% מגובה התרומה, בתנאים שנקבעו בפקודה. האישורים ניתנים לתקופה של עד שלוש שנים, ומדי שלוש שנים נבחנת בקשת המוסד הציבורי להארכת תוקף האישור וחידושו.

צעד זה מצטרף לשורת צעדים חדשניים שיושמו לאחרונה ברשות המסים במטרה להקל על התנהלות העמותות בנוגע לסעיף 46 לפקודה. בין הצעדים: הצגת אישורי סעיף 46 להדפסה מתוך אתר רשות המסים, משלוח מכתבים ממוכנים, קיצור זמן הטיפול בבקשות לקבלת אישורים ועוד.

לדברי אורעד בשנים הקרובות ינקטו צעדים נוספים ומשמעותיים שיקלו על המגזר השלישי, יביאו לייעול עבודת הרשות בתחום ובמקביל ישמרו על כספי משלם המסים, כך שהכספים יופנו לגופים שיעמדו בתנאים ויתנו את מירב התמורה לציבור.

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן