דעת הגוף – אוכל כהנאה בריאה

שתפו את הפוסט

איך לאכול נכון בזמן העבודה?

בחרנו לפתוח את השנה עם אורנית יונה מדעת הגוף בתקווה לקבל טיפים חשובים הקשורים לאכילה בזמן העבודה. היינו בטוחים שאורנית תדבר על משטר ואיסורים, אבל די מהר שינתה לנו את כיוון המחשבה.

ornit-site-info

אורנית יונה, דיאטנית קלינית, B.Sc.  מנהלת קליניקה ומפתחת שיטת "דעת הגוף". אורנית מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה. אורנית פיתחה את שיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות לאכילה חופשית ומאוזנת. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4 וכותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה.

אורנית, מהי בעצם שיטת הנון-דיאט?

שיטת הנון-דיאט היא למעשה שיטה טיפולית לאיזון האכילה. השיטה החלה את דרכה כטיפול בהפרעות אכילה, התגלתה כיעילה אף יותר באוכלוסייה בריאה. הטיפול מתמקד ב-3 שלבים: פיזיולוגי, התנהגותי ורגשי.

איך צמחה שיטה זו?

מחקרים מראים שככל שאנשים עושים יותר דיאטות הם עולים יותר במשקל ודימוי גופם יורד. לכן התפתחה שיטה חדשה שאיננה דיאטה. תזונה בשיטה זו לא מתבססת על צמצום מזונות או אוסרת על אכילת מזונות מסוימים, אלא מלמדת כלים התנהגותיים המיועדים לעזור לאדם רגיל לאכול באופן טבעי.

אילו יתרונות יש לשיטה הנון-דיאט?

היתרונות רבים: אין מגבלת כמויות, פחמימות, מתוקים מעבר לתחושת השובע של הגוף. אין מזון אסור ומותר. השיטה מסייעת משמעותי בהורדת כולסטרול, סוכר, כבד שומני וטריגליצרידים.

נשמע טוב מידי !

רגע, יש עוד: ההרגלים הנרכשים הופכים לאוטומטיים, כך שעם הזמן לא נדרש מאמץ ליישמם. אפשר לאכול חופשי גם במסעדות, בחו"ל באירועים וארוחות בופה, ללא חשש לעלייה במשקל. אפשר לנתח מעשית מה עבר עלינו ולהימנע משיפוט, רגשי אשמה וביקורת עצמית.

תני לנו מספר טיפים לאכילה נכונה בזמן העבודה

בזמן העבודה חשוב עוד יותר לשמור על ארוחות מסודרות, כדי לשמור על אנרגיה וריכוז גבוהים שיאפשרו לנו להיות יעילים בעבודה ולהרגיש טוב. רבים מרגישים עייפות וחוסר חשק לאחר ארוחת הצהריים וחוסר יכולת להתרכז ביתר השעות כתוצאה מאכילה לא מאוזנת. כשאני מרצה לחברות אני רואה שבכל משרד יש את האתגרים שלו אך אתן מספר המלצות כלליות:

  1. התחילו תמיד עם ארוחת בוקר

כזו המכילה חלבון ופחמימה ואכלו עד שעתיים מהקימה – סנדויץ', קורנפלקס מלא עם חלב וכו', מחקרים מראים כי יש קשר ישיר בין נוכחות ארוחת בוקר להצלחה במכירות, כיוון שהמוח מקבל אנרגיה ולכן אנו מרוכזים וחדים יותר. בשעות הבוקר אנחנו לא חשים רעב ולכן רבים מתחילים את היום עם קפה (המדכא תיאבון) ו"צמים" עד שעות הצהריים. זה מזיק לחילוף החומרים, פוגע בריכוז ומעלה את הסיכון שנצא כבדים בארוחת הצהריים ובנוסף לכך, שיהיו לנו התקפי אכילה בשעות הערב. אם נאכל באופן קבוע ארוחת בוקר 5 דקות כל יום, תוך שבועיים נתרגל ונתחיל להרגיש את הרעב בשעה הזאת.

  1. שימו לב להפריד את האוכל מהעבודה

אם אתם רעבים, עצרו את העבודה. אכלו במקום אחר (או אם אין ברירה, כבו את המסך) כך שתוכלו להתרכז באוכל, וחזרו לעבודה. כשאוכלים תוך כדי עבודה, אוכלים בממוצע כ-40% יותר כי לא מזהים את תחושת השובע. נצלו את האכילה להפסקה של 5 דקות לרגיעה.

  1. קחו גם הפסקות שהן לא אוכל

סתם לדבר עם חבר למשרד, או לצאת לנשום אויר. עובדים רבים אינם מרשים לעצמם לקחת הפסקות. כך אוכל הופך לתירוץ להפסקה, ואנחנו מוצאים את עצמנו אוכלים גם שאיננו רעבים.

  1. אכלו ארוחה קטנה בצהריים

אבל עם חלבון עיקרי (בשר, עוף, דג, טופו) תוספת וירק. העייפות שחשים אחרי ארוחת הצהריים קשורה לשני דברים: יותר מידי שומן או יותר מידי אוכל. מזונות שמנים משביעים יותר אך גם מעייפים את הגוף, כך גם כמות גדולה. נסו להזמין מנות קטנות, לחלוק או לוותר על ראשונות כך תצאו מהצהריים קלילים ואנרגטיים.

  1. שתו מים

קפה/רד-בולים/דיאט קולה וכו' מייבשים את הגוף ומביאים עם הזמן לעייפות כרונית. תתחילו לשים לידכם בקבוק גדול של מים, וכל פעם שאתם מאבדים ריכוז, נוחו ושתו קצת. כשהגוף רווי, זרימת הדם למוח טובה יותר וזה מגביר ערנות.

  1. כיבוד

אם יש כיבוד במשרד, יום הולדת/happy hour/אירוע, אל תמנעו. הרכיבו לעצמכם צלחת קינוחים ונסו לשבת וליהנות מכל ביס במודעות ובשליטה. ניסיון להימנע יביא לאכילה בעמידה ו"גניבות" ומשם לרגשי אשמה.  כשאנחנו בוחרים לאכול קל לנו יותר לבחור את הכמות שמתאימה לנו ולהרגיש בשליטה.

תודה רבה לאורנית על הטיפים המצוינים.

 בשמחה. אני גם מזמינה אתכם הקוראים להירשם בחינם למדריך שכתבתי על הרזייה ללא דיאטה בלינק הבא:

http://daat-haguf.ravpage.co.il/nondietguide/  וגם לקרוא מאמרים נוספים באתר של דעת הגוף: www.daat-haguf.co.il

תודה רבה,

 

אורנית יונה, דיאטנית קלינית B.Sc  | מנהלת מרכז דעת הגוף לאיזון אכילה והרזיה ללא דיאטה

אלכסנדרוני 7, רמת חן, רמת גן | נייד: 054-4308211 | דוא"ל: info@daat-haguf.co.il

אתר: http://yarivandhadar.co.il/  | בפייסבוק: https://www.facebook.com/dhaguf

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן