האם גם אתה קיבלת "דרישת שלום" ממס הכנסה ?

שתפו את הפוסט

האם קיבלת דרישת שלום ממס הכנסה ?

לפני מספר חודשים עדכנו אתכם שכ-100 אלף אזרחים קיבלו הודעה מרשות המסים ולפיה עליהם להגיש "דוח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל" (טופס 5329).
בימים אלו קיבלו אזרחים רבים שטרם הגישו את הטופס התראה נוספת, זאת בהמשך למדיניות רשות המסים לפעול נגד מעלימי מס ואיתור ההון שחור, בארץ ובחו"ל, וכן כדי להרחיב את מעגל משלמי המסים.
בטופס נדרש האזרח לדווח, בין היתר, על כל מקורות הכנסותיו, חשבונות בנקים, החזקותיו במניות בחברות או שותפויות, נכסי נדל"ן ודירות שיש לו או לבת זוגו.
הפרטים נחוצים לרשות המסים כדי לבחון אם ישנן הכנסות שלא דווחו, אם יש מקום לפתוח לאזרח תיק ולחייבו במס, ואולי אף לזמנו לחקירה פלילית.
בין מקבלי הטפסים 4 סוגים עיקריים:
1. בעלי דירות – אלו שיש להם יותר מדירה אחת, ולכן חייבים ברוב המקרים בדיווח ובמס על הכנסותיהם משכר הדירה.
2. שוהים בחו"ל – אלו השוהים מעל 90 יום בשנת כספים ולכן הם עשויים להיות להם עיסוקים, הכנסות ונכסים בחו"ל, אשר עליהם לא דיווחו לרשות המסים.
3. "פעילים" בנקאיים – כאלו שבחשבונם בבנק בוצעו פעולות של הפקדות ומשיכות "חשודות", שאין להם תיק במרשמי רשות המסים ואינם מדווחים כעובדים שכירים.
4. אחרים – כאלו שנתקבל עליהם מידע במסגרת "קו הצדק" הידוע בכינויו "המלשינון" והמידע עליהם אינו מתאים לדיווחים שלהם לרשות המסים.
מה כדאי לעשות ?
חשוב למלא את הטופס בזהירות ובקפידה תוך קבלת ייעוץ מתאים, ולוודא את מכלול היבטי מיסוי הנובעים ממנו, רטרואקטיבית והן לבאות, ולרבות ההחלטה אם להגיש דוחות רטרואקטיביים ולאלו שנות מס.
ברוב המקרים בהם נתקלנו מדובר באזרחים בעלי יותר מדירת מגורים אחת, ולכן, כפי הנראה, הם חייבים בדיווח ובתשלום מס על הכנסותיהם מדמי שכירות.
אנו עומדים לרשותכם לפגישת ייעוץ בטרם מילוי הדוח.

שלכם,

גיל הלוי גולד רואי חשבון ויועצים

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן