הארכה ותיקון חוק האנג'לים

שתפו את הפוסט

לידיעת סטארטפיסטים, יזמים משקיעים ואחרים

בחודש ינואר 2016 פורסם תיקון ל"חוק האנג'לים" המקורי מ-2011. כזכור, במסגרת החוק המקורי ובמטרה לעודד השקעות בחברות מו"פ בתחילת דרכן, ניתן היה להכיר בהשקעת יחיד בחברת מטרה כהוצאה (עד לתקרה של 5 מיליון ש"ח).

התיקון קובע מסלול חדש וחלופי (השקעה במניות חברת מטרה) למסלול ההשקעה המקורי, ביצוע מספר תיקונים במסלול חברת מטרה בחוק המקורי, וכן הארכת הוראת השעה עד ליום 31/12/2019, כלהלן:

א. התרת השקעה במניות של "חברה מתחילה" (לפי התנאים הבאים)

  • במועד ההשקעה טרם חלפו המועדים המוזכרים להלן, לפי העניין:

  • טרם חלפו 48 חודשים מיום התאגדות החברה, ואם היא פועלת באזור פיתוח א' – 60 חודשים.

  • אם החברה קיבלה סיוע במסגרת מסלולי המדען הראשי, נחוצה תקופה של 12 חודשים מתום תקופת הסיוע או אחד מהמועדים המוזכרים בסעיף א', לפי העניין, לפי המאוחר.

  • היקף המכירות הכולל של החברה מיום התאגדותה עד למועד ההשקעה לא עלה על 4.5 מיליון ש"ח, והיקף המכירות בכל אחת משנות המס שקדמו למועד ההשקעה לא עלה על 2 מיליון ש"ח. לעניין זה יראו חלק משנת מס כשנת מס.

  • סך כל הוצאות החברה מיום התאגדותה עד למועד ההשקעה לא עלה על 12 מיליון ש"ח, וסך כל הוצאותיה בכל אחת משנות המס שקדמו למועד ההשקעה לא עלה על 3 מיליון ש"ח.  לעניין זה יראו חלק משנת מס כשנת מס.

  • היקף ההשקעות בחברה וההלוואות שניתנו לה מיום התאגדותה עד למועד ההשקעה, ובכלל זה סכום ההשקעה המזכה, אינו עולה על 12 מיליון ש"ח.

  • אישור רואה החשבון של החברה ולפיו מתקיימים בחברה, במועד ההשקעה, תנאים אלו.

  • אישור מהמדען הראשי כי לפחות 70% מהוצאות החברה הוצאו בקשר למוצר בפיתוח, וכן כל הזכויות הנובעות ממנו הם בבעלות החברה.

ב. הגדרת "השקעה מזכה"

השקעה במזומן של משקיע בחברת מטרה או בחברה מתחילה בשנת מס כשלהי, אשר בשלה הוקצו לו מניות בחברת המטרה או בחברה המתחילה, לפי העניין.

ג. הגדרת "מועד ההשקעה"

המאוחר מבין אלה:

  • המועד בו המשקיע שילם לחברת המטרה או לחברה המתחילה את סכום ההשקעה המזכה.

  • המועד שבו הקצתה חברת המטרה או החברה המתחילה למשקיע את המניות כנגד השקעתו בחברה.

הגדרה זו נועדה למנוע מחלוקות פרשניות ולקבוע כי במקרים בהם משלם המשקיע את סכום ההשקעה המזכה במועד שונה מהמועד בו החברה מקצה לו את המניות, ייחשב מועד ההשקעה כמאוחר שבהם.

ד. הגדרת "משקיע"

יחיד או שותפות בין יחידים ייחשב כמשקיע. שותפות בין יחידים היא שותפות שהשותפים בה במשך כל תקופת ההטבה הם יחידים, שהוקמה ופועלת לשם השקעה ייעודית בחברה אחת בלבד שהיא חברת מטרה או חברה מתחילה, ושמנהל רשות המסים אישר כי מתקיימים בה התנאים האמורים בהגדרה.

חוק האנג'לים המקורי קבע כי רק השקעת יחיד (בחברת מטרה) תוכר לצורך הטבת המס. במטרה לנתב השקעות נוספות לפעילות של חברות עתירות ידע, נקבע בתיקון כי גם השקעה של שותפות כאמור תוכר כהשקעה המזכה בהטבות המס שמעניק החוק.

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן