הוצאות עצמאים על בתי קפה לא יוכרו – ביהמ"ש דחה את תביעת "משרד בקפה"

שתפו את הפוסט

 בית המשפט המחוזי מרכז לוד דחה על הסף לפני כשבוע את הבקשה שהגישה חברת "משרד בקפה" נגד רשות המיסים, בנוגע להכרה בהוצאות של עצמאים ועסקים על בתי קפה.

כפי שאולי שמעתם, חברת "משרד בקפה" הקימה אפליקציה המאפשרת לבעלי עסקים הנפגשים עם לקוחותיהם בבתי קפה להכיר בחלק מההוצאות שלהם לצורכי מס. האפליקציה אפשרה לשלם לבית הקפה בשתי עסקאות נפרדות. 60% כתמורה לשירותי משרד (המוכרים לצורכי מס) ו-40% עבור המזון והמשקאות (שלא מוכרים לצורכי מס).

לאחר מספר פרסומים בנוגע למיזם החדש, רשות המסים יצאה בהבהרה חריגה ולפיה היא אינה מכירה במיזם, וכי מבחינתה אין להכיר באף אחת מהחשבוניות לצורכי מס, שכן מדובר בהפרדה מלאכותית.

בחודש אוקטובר, מנהל רשות המסים אף התייחס לנושא בכנס יועצי המס באילת ואמר כי מדובר בפיצול אסור וכי רשות המסים לא תסכים לו. החברה טענה כי בעקבות אמירה זו לקוחות ובתי קפה ביטלו את ההתקשרות עימה, והגישה עתירה לבית המשפט.

שופט המחוזי, אבי גורמן אמנם קיבל את עמדתה של רשות המסים, אולם העביר מסר ברור לרשות המסים. השופט הדגיש כי יש לטפל בעניין ההכרה בהוצאות ניהול העסק לבעלי עסקים שאין ברשותם משרד. עוד הוסיף כי בעידן המודרני וכתוצאה משינויים טכנולוגיים, יש כיום יותר בעלי עסקים מסוג זה משבעבר, וכי ראוי, עד כמה שניתן, כי מערכת המס תנסה לעצב את דיניה בהתאם.

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן