העברת מניות בין בני הזוג אגב גירושין לא תחויב במס

שתפו את הפוסט

שיעור המתגרשים בישראל, ובעולם בכלל, הולך ועולה בשנים האחרונות. מדובר בתופעה חוצת מגזרים שהולכת ותופסת תאוצה בעידן המודרני.

מעבר להתמודדויות המורכבות, אמוציונאליות ואחרות, בני הזוג נדרשים להתעסק גם בסוגיות כלכליות או הקשורות לענייני מסים.

ב-7/5/2015 פרסמה רשות המיסים החלטת מיסוי מספר  1587/15 בעניין "העברה אגב גירושין- החלטת מיסוי בהסכם". מדובר בהחלטת מיסוי נוספת אשר מנסה להסדיר את סבך סוגיות המס בהעברת נכסים, אגב פירוק התא המשפחתי.

לעצם העניין, במרץ 2007 רכשה א' בנאמנות, עבור חברה אשר בשליטתה המלאה (100%), 33% ממניות חברת הבית, באמצעות הלוואה. בבעלות חברת הבית נכס, בניין משרדים בתל אביב.

נישואי בני הזוג עלו על שרטון ובינואר 2012, נתן בית המשפט לענייני משפחה פסק דין המאשר את הסכם הגירושין ויחסי הממון בין הצדדים. במסגרת ההסכם נקבע כי מחצית ממניות חברת הבית יועברו לבן הזוג. כמו כן, נקבע במסגרת ההסכם כי בני הזוג יישאו בחלקים שווים בתשלום ההלוואה המקורית אשר נלקחה לשם רכישת מניות חברת הבית, וכן יישאו בחלקים שווים בתשלום ההלוואה אשר נטל בן הזוג.

בהחלטת המיסוי בהסכם, נקבע כי העברת מניות חברת הבית מהחברה אשר בשליטה מלאה של א', לידי בן הזוג, על פי ההסכם לא תיחשב "מכירה", וזאת על פי סעיף 4א לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה).

מוסכם בזאת כי בעת מכירת המניות בחברת הבית בידי בן הזוג לצד ג', הוא יחויב במס על ה"רווח הנוסף" בהתאם להוראות סעיף 71א לחוק, כאילו פורקה החברה והוא מחזיק בהון המניות שלה.

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן