השכירו 110 דירות למגורים ורצו לשלם מס רגיל!

שתפו את הפוסט

האם הכנסה רגילה או פסיבית?

מי שמשכיר דירה (או דירות) למגורים פטור ממס עד הכנסה מסוימת (5,070 ש"ח בחודש) או משלם, בד"כ, מס מופחת בשיעור של 10%.

אבל מה הדין אם משכירים מספר דירות ויש הכנסה גבוהה מידי חודש? האם עדיין זו הכנסה פסיבית שהמס עליה הוא 10% בלבד, או שמדובר כבר בפעילות עסקית שחייבת במס רגיל (שולי).

פקודת מס הכנסה אינה מגדירה במפורש מהו "עסק" כמשמעותו בסעיף 2(1) לפקודה. אך ככלל, זו הכנסה הנובעת מפעילות ממשית, נמשכת ושיטתית ולהפקתה נדרשת יגיעה אישית של בעל העסק או אחרים מטעמו.

בפס"ד בעניין יהל שפורסם ב-14/7/2016 פסק בית המשפט המחוזי כי מדובר בהכנסה עסקית אקטיבית, אשר אינה זכאית להטבות מס המגיעות בהשכרת דירות למגורים בהשכרה פסיבית.

בתמצית, מדובר במשפחה שבבעלותה, בין השאר, כ-120 דירות מגורים בתל אביב. מתוכן, כ-110 מושכרות למגורים לדיירים שונים ומניבות דמי שכירות. על הכנסה זו ביקשה המשפחה לשלם מס מוגבל של 10% לפי סעיף 122 לפקודה.

בית המשפט קבע כי היקף הפעולות והעשייה הכרוכים בהפקת הכנסה ממספר רב של נכסים וכן נסיבות נוספות, כגון: חוזי שכירות לתקופה של שנה בלבד (ללא אופציית הארכה), מערך קבוע וזמין של בעלי מקצוע המתחזקים פיסית של הדירות והעובדה כי מרבית הנכסים נרכשו תוך החלטה מודעת לצורך בהתעסקות אישית רצופה ובלתי-מבוטלת, מחזקים את המסקנה, כי מדובר במנגנון "משומן" (ולא בפעילות פאסיבית).

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן