חילופי מידע פיננסי – אישור תקנות ה- CRS בישראל

שתפו את הפוסט

גרים בחו״ל? חשוב שתדעו שאושרו בישראל תקנות לחילופי מידע פיננסי בין מדינות, למטרת אכיפת מס.

CRS הוא תקן אחיד שפותח על ידי ארגון ה- OECD לאיסוף מידע אודות חשבונות פיננסיים של תושבים זרים, לצורך קיום חילופי מידע למטרות אכיפת מס בין מדינות.

ב-6 בפברואר 2019 פורסמו תקנות ברשומות מס הכנסה בשם: ״יישום תקן אחיד לדיווח ולבדיקת נאותות של מידע על חשבונות פיננסיים״ התשע"ט-2019 (להלן – התקנות). הרשומות מופיעות בחוברת 8165. 

לפי התקנות, המוסדות הפיננסיים יצטרכו לזהות לקוחות שהם תושבים זרים לצורכי מס ולהעביר מידע, כבר במהלך שנת 2019, על חשבונות שבבעלותם המוחזקים באותם מוסדות פיננסיים, לרשות המסים, לשם העברתם למדינת מושבם.

המשמעות היא שמידע פיננסי של ישראלים המתגוררים בחו"ל ושל תושבי מדינות זרות אשר להם חשבונות פיננסיים בישראל, עלול להיחשף בפני רשויות המס בחו"ל, ומידע פיננסי של ישראלים המחזיקים בחשבונות בלתי מדווחים בחו"ל, עלול להיחשף בפני רשות המסים בישראל.

על פי הערכות ועדת הכספים של הכנסת, מדובר בכמיליון לקוחות של הבנקים בישראל, שעשויים להיקרא לבנקים על מנת למלא תצהירים ודוחות מס שונים. רשות המיסים בישראל מעוניינת ביישום התקנות, במידה רבה, על-מנת שתוכל גם היא לקבל מידע מרשויות מס זרות לגבי אזרחי ישראל המתגוררים בחו"ל או שיש להם חשבונות בנק בחו"ל.

רשות המסים פרסמה גם את רשימת המדינות המשתתפות ורשימת המדינות בנות הדיווח אליהן ישראל תעביר מידע במסגרת התקן.

לקישור לתקנות  |  לקישור לרשימת המדינות

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן