יעל דרוקמן עירון, סוכנת ביטוח ועו"ד

שתפו את הפוסט

יעל דרוקמן עירון, סוכנת ביטוח ועו"דיעל דרוקמן


יעל דרוקמן היא סוכנת ביטוח מיוחדת ויוצאת דופן שעשתה הסבה מעריכת דין לעולם הביטוח והפנסיה. למרות הכרות רבת השנים עמה, למדנו עליה וממנה דברים חדשים נוספים ומרתקים.

אז יעל, איך עברת מהעולם המשפטי למגרש הפנסיוני?

את ההסבה המקצועית עשיתי לפני למעלה מ-5 שנים. במקום העבודה רצו להחתים אותי על תוכנית פנסיונית ואז שאלתי "מה ההבדלים בין פנסיה לביטוח מנהלים"?. להפתעתי, לא הצלחתי לקבל תשובה מספקת וחד משמעית. ערכתי סקר ותחקיר קצר במקום העבודה בין עובדים מבוססים והמשתכרים יפה וניסיתי לגלות מה פשר העניין.

ומה גילית?

הבנתי שלאנשים אין מושג על מה הם חותמים, מה יש להם, מה אין להם, ושאת החיסכון הכי משמעותי וגדול בחיים שלהם הם שמים בידי זר. החלטתי ללמוד את התחום מתוך עניין.

לחשו לנו שפרט לסקרנות ולעניין, היה שיקול נוסף בהחלטה שלך!

נכון. מהפן הביטוחי השני, והיותר קרוב לליבי, אמי, ז"ל, היתה חולה בסרטן במשך 6.5 שנים. המחלה הארורה הכריעה את אימא בערב ראש השנה 1994 ולאחר מאבקים כספיים ממושכים הבנתי גם את ההשלכות הכלכליות כשיש הורה חולה בבית. אבי גיל דרוקמן (אבא מדהים!!!) נותר לגדל 3 ילדים מקצבת שארים של כ-2,000 ש"ח מקרן הפנסיה שלה. מספיק לדעתכם?

ברור שלא, אז מה עושים?

את הפן הבריאותי אין אפשרות למנוע, אך את השלכותיו הכלכליות אפשר בהחלט למנוע או לצמצם. אני החלטתי לקחת אחריות על החיים שלי, של משפחתי ושל הקרובים אליי ולעשות הסבה מקצועית.

אז מה בעצם המפתח להצלחה שלך?

כשאת עושה מה שאת אוהבת, ואת טובה במה שאת עושה, אז עם יושרה והתמדה ההצלחה מגיעה. סוכן ביטוח הוא מקצוע של משרת אמון. אנו יודעים את מצבו הבריאותי, הכלכלי וגם האישי של המבוטח. לכן, תמצאו מישהו שאתם מתחברים אליו, שאתם יודעים שהוא "רואה אתכם" ידאג לכם. הוא ילווה אתכם לאורך הדרך הארוכה שהחיים היפים האלו מציעים.

ובקיצור…

(צוחקת) סוכנת ביטוח טובה אחת עדיפה על תשעה מיליון מוקדנים מתחלפים

יפה, אז אולי תני לנו כמה טיפים לסוף השנה ובכלל

כבעלי עסקים, אל תחכו לסוף שנה לביצוע הפקדות חד פעמיות רק כדי ליהנות מהטבות המס (החשובות כשלעצמן). תדאגו להפקיד באופן שוטף וחודשי במהלך השנה. כך גם תיהנו מהתשואה החודשית על כספכם וגם מהכיסויים הביטוחיים הנלווים אליהם. ובכלל, כמו שאתם תמיד אומרים לי, זה נכון יותר גם מבחינה תזרימית.

כבעלי משפחה, קחו אחריות על החיים שלכם. תכננו לטווח קצר (מוות), טווח בינוני (נכות/סיעוד) וטווח ארוך (פרישה).

ולסיום, בחן את עצמך:

  • מה ההבדל בין שארים למוטבים?

  • מה קורה אם מבוטח החי בנפרד מאשתו (או שיש לו ידועה בציבור) אינו מעוניין שהן תקבלנה את כספי קרן הפנסיה שלו?

  • מה קורה עם כספי מבוטח בעל פנסיה תקציבית שנפטר ושילדיו עברו את גיל 21?

תודה רבה ליעל דרוקמן עירון, סוכנת ביטוח ועו"ד.

 טלפון:  052-3315496  | כתובת: העצמאות 51, הרצלייה  |  דואר אלקטרוני: yaeldruckman@gmail.com

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן