לא דיווחתם על הכנסות משכירות? ייתכן שייגזר עליכם מאסר בפועל

שתפו את הפוסט

לאחרונה, במסגרת מדיניות "היד הקשה" של רשות המיסים כנגד משכירי דירות ונכסים מסחריים שאינם מדווחים על הכנסותיהם, מוגשים כנגדם כתבי אישום בהליכים פליליים, ואף נפסקים עונשים כבדים של מאסר בפועל.

ב-14 לאפריל 2019 נדחה ערעורו של המשכיר עסאם חרחש, אשר נידון ל-13 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 15,000 ש"ח, בגין אי דיווח על הכנסותיו מהשכרה. עסאם היה בעליו של מבנה בבית חנינה בירושלים, בחלקו התגורר עסאם עם משפחתו ואת חלקו האחר, הכולל חנויות ודירות מגורים, השכיר לאחרים. כמו כן, עסאם השכיר את הגג לשם הצבת אנטנה סלולרית. בנוסף, עסאם בנה בנין בשכונת שייח ג'ראח בירושלים, והחל משנת 2010 השכיר אותו בחלקו לקונסוליה השוויצרית.

במהלך השנים 2005-2011 קיבל עסאם תקבולים מהשכרת המבנים הנ"ל בסכום העולה על 2.2 מיליון ש״ח. ביחס לכ-1.45 מיליון ש"ח מהם לא נוכה מס במקור, ומלוא הסכום נותר בכיסו של המשכיר. עסאם לא דיווח לרשות המיסים על תחילת עיסוקו בהשכרה, לא ניהל ספרים כמתחייב, לא דיווח לפקיד השומה על קבלת הכספים, לא שילם את מס ההכנסה הנובע מפעילות זו ואף לא הוציא חשבוניות מס ולא שילם את המע"מ הנובע מכך.

לאחר בחינת כל הנסיבות, דחה בית המשפט את ערעורו של עסאם על חומרת עונש המאסר בפועל של 13 חודשים אשר נגזר עליו. עם זאת, בית המשפט התחשב בכך שעסאם בן 68, נשוי, אב ל-9 ילדים, אינו עובד בשנים האחרונות ומשתכר רק מהדירות שהוא משכיר בבניינים אשר בבעלותו. לזכותו עמדה גם הודאתו במיוחס לו, שהביאה לחיסכון בזמן שיפוטי ולייעול ההליכים. במהלך ההליכים המשפטיים, עסאם הגיש דוחות ושילם את מלוא המס הנדרש ממנו.

אנו ממליצים להתייעץ איתנו כדי לפעול נכון ולהימנע מחשיפה מיותרת. כמו כן, כדי להימנע מחשיפה מהליכים פליליים, ניתן עדיין לעשות הליך של גילוי מרצון עד ליום 31.12.2019, במסגרתו מקבלים גם חסינות מהעמדה לדין פלילי.

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן