ליטל אסיף, יזמות נדל"ן וליווי משקיעים בארה"ב

שתפו את הפוסט

DSC00254

ליטל אסיף היא משקיעה ויזמית המתמחה ברכישת דירות באזורים המיועדים להשכרה במדינת אוהיו בארה"ב. עד כה סייעה ליטל ברכישת עשרות נכסים, שיפוצם והשכרתם או מכירתם. ליטל מאמינה בליווי אישי וצמוד וממשיכה להיות בקשר עם המשקיעים גם לאחר ביצוע העסקה.

ליטל, ספרי לנו על החברה שבבעלותך

זוהי חברה אמריקאית ליזמות נדל"ן המציעה שירות אישי וליווי משקיעים בעסקאות קנייה והחזקה ליצירת הכנסה פאסיבית, עסקאות השבחה ואקזיט וקבוצות רכישה.

במסגרת הקמת החברה בניתי צוות הכולל קמעונאי בתים, סוכני תיווך, מנהלי פרויקטים, עורך דין, חברות ניהול נכסים, קבלני בנין וקבלני שיפוץ, חברת נאמנות לעריכת העסקאות, בוחן נכסים, קשרים עם בנקים ומכירות פומביות.

עד כה סייעתי ברכישת עשרות נכסים, שיפוצם והשכרתם או מכירתם ואנו רוכשים נכסים נוספים כל העת. חלק מהעסקאות בבעלות מלאה של החברה, חלקן באמצעות מינוף וחלקן בשיתוף עם משקיעים ישראלים.

למה בחרת להשקיע דווקא באוהיו, ארצות הברית?

בעקבות משבר הסאב-פריים בארה"ב בשנת 2008, כל שוק הנדל"ן ספג טלטלה. באזור זה של קליבלנד מטרופוליטן עדיין ישנו פוטנציאל גבוה לעלייה ולהתאוששות השוק. זה מעניק למשקיעים, עדיין, הזדמנות לקנות במחיר מוזל נכסים מעוקלים. שוק הנדל"ן באזור צפון מזרח אוהיו נמצא במגמת עלייה יציבה, אך עדיין לא מיצה את פוטנציאל הצמיחה שלו (עלייה של כ-7% בלבד מאז שנת 2000).

קליבלנד מציעה יחס מחיר מול השכרה הטוב ביותר בארה"ב, ונכללה בסקר 30 הערים הגדולות בהן הביקוש להשכרה הוא בשיא כל זמנים. העיר עם הצמיחה הגבוהה ביותר בתעשייה, כלכלה המבוססות רפואה ושיעור אבטלה עומד על פחות מ-4% (נמוך מהממוצע במדינת אוהיו ובכל ארה"ב). אינטל דירגה את צפון מזרח אוהיו כאחת משלוש הקהילות דיגיטליות המובילות בארה"ב.

מזג האוויר באזור אינו מהווה סיכון למשקיעים כי האזור אינו סובל מהצפות, שיטפונות, טורנדו וכיו"ב. כמו כן, בשל החורף הקר אין מפגעי טרמיטים המאיימים על שלמות הבתים במקומות אחרים.

בנוסף, בשנה הקרובה אנו מרחיבים את השווקים בארה"ב בהם נציע נכסים- כדאי להתעדכן באתר

מה מבדל אותך מעוד הרבה חברות המציעות את אותו השירות?

החברה שלנו היא חברת בוטיק. השירות הוא VIP, מאוד צמוד ואישי, לאורך כל הדרך, בכל שלב. אנו מכירים את המשקיעים באופן אישי. אתם לא "עוד משקיע" ולא "הולכים לאיבוד", אלא ממשיכים לקבל המון עזרה ותמיכה ומרגישים ביטחון לאורך כל הדרך עם מענה לכל דילמה ושאלה.

ובפן האישי, איך בכלל הגעת להשקעות בנדל"ן?

אני חיפאית, נשואה ואם לשניים, בעלת תואר שני בפקולטה לרווחה ובריאות באוניברסיטת חיפה, פסיכותרפיסטית ומומחית בהתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה. לאחר שנים רבות של התעניינות ו"חקר" נדל"ן יצרתי ופיתחתי קשרים אישיים, גם בחו"ל, עם אנשים המתאימים לערכים שאני מאמינה בהם. זה מאפשר לי להעניק את השירות המיטבי, המסור וההוגן ביותר ללקוחותיי, כדי שכולם יצאו מרוצים מכל עסקה.

 מה כולל תהליך הרכישה?

תהליך הרכישה אורך בין חודש לשלושה חודשים, וכולל 5 שלבים כלהלן:

שלב 1 – איתור נכסים באזורים טובים ובטוחים להשכרה בפרוורי קליבלנד (איננו עובדים באזורים בהם שיעורי דירות ריקות ואלימות גבוהים).

שלב 2 – בחירה בין מספר נכסים מצוינים הנמצאים כרגע בתהליכי רכישה או שיפוץ.

שלב 3 – הכנות וסידורים בארץ. בין היתר, הדרכה על ידי רואה חשבון, סיוע בהנפקת אישור ניכוי מס במקור על העברת הכסף לחו"ל ממס הכנסה, פתיחת חברה להחזקת הנכס בארה"ב (במקרה הצורך) ועוד.

שלב 4 – שמירת הנכס בהתבסס על בחירתכם עד ליום בו הוא מוכן, משופץ וכבר מאוכלס עם דייר. רק אז המשקיע מעביר את הכסף לחברת נאמנות בארה"ב שתפקידה להכין את המסמכים הרשמיים וכן לוודא שהנכס נקי מכל שעבודים ועיקולים ומוכן להעברה על שימכם בבטחה.

שלב 5 – חיבור לאנשי מקצוע וסגירת קצוות. רכישת ביטוח על הנכס וחיבור לחברת ניהול עם פורטל אינטרנטי המבטיח שקיפות מלאה של ניהול הנכס. כל התהליך נעשה בליווי צמוד שלנו ואני נשארת בתמונה גם לאחר הרכישה לתת מענה למשקיע.

מה הסיכונים בהשקעה מעבר לים?

אם עובדים נכון, הסיכון נמוך יחסית. תקלות יכולות להיות אם קונים מעל מחיר השוק, באזור לא מתאים להשכרה או בית במצב לא טוב.

אז איך בודקים זאת?

את מחיר השוק קל להוכיח באמצעות דוחות של נכסים שנמכרו באזור בחודשים האחרונים אותם מקבלים ממתווכים מקומיים. אזור הקנייה הוא קריטי וכדאי לבחור אזור מבוקש המתאים להשכרה, לבדוק את מצב התעסוקה, החינוך וההגירה לאזור. בנוסף, רצוי לרכוש נכס ששופץ ברמה גבוהה, וכן לערוך לו בדיקה על ידי בודק מוסמך, המאבחן את מצב הנכס לפרטי פרטים, לפני הרכישה.

אילו עוד בקרות כדאי לעשות?

חשוב מאוד לרכוש דרך חברת נאמנות וגם ביטוח לעסקה. כך אתם בטוחים שיש חברה אשר בודקת ומאמתת את נתוני הנכס הנרכש ואת נתוני המוכר ומעבירה למוכר את הכסף רק לאחר כל הבדיקות. חברת הנאמנות גם דואגת לרשום את הנכס על שמכם ברישומי העיר ברגע הקנייה.

כדאי מאוד לא לקנות "חתול בשק" ולהתייעץ עם אנשי מקצוע ש"חיים את השטח" מכירים את הנכסים, את השכונות וכן את האוכלוסייה המקומית. רק איש קשר כזה יוכל לתת ניתוח מקצועי של האזור אפילו ברמת הרחוב, ולדאוג שלא תרכוש באזורים נטושים או מסוכנים או שאינם מבוקשים להשכרה.

משפט אחרון לסיום?

העיסוק בליווי משקיעים מלא בתשוקה ושמחה גדולה בשבילי. מה שמשמח אותי במיוחד הוא מספר הנשים, צעירות ומבוגרות ומכל הגילאים, הלוקחות אחריות על חייהן ועתידן הפיננסי. הן נכנסות לעניינים ורוכשות השקעות מעבר לים כדי להבטיח את עתידן הכלכלי, רווחתן ורווחת משפחתן. ניתן לומר שכמחצית מכלל המשקיעים שלי הן נשים, וזה מרגש אותי מאוד.

תודה רבה לליטל אסיף, ותרגישו נוח ליצור איתה קשר!

ליטל אסיף  | טל: 050-4233707  | דוא"ל: LITALREAL@GMAIL.COM  |  אתר: WWW.ASEEFREALESTATE.COM

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן