מה לעשות עם הון לא מדווח ?

שתפו את הפוסט

נותרו רק עוד 3 חודשים לגילוי מרצון אנונימי

מה זה בעצם גילוי מרצון ?

גילוי מרצון הוא הליך בו אדם חושף לראשונה בפני רשויות המס נכסים ו/או הכנסות לא מדווחים, ובתמורה מקבל חסינות מהליך פלילי.

ישראלים רבים מימשו עד כה את זכותם לבקש גילוי מרצון אנונימי על חשבונות, נכסים ועסקים, בחו"ל ובישראל, ואשר לא דווחו עד היום לרשות המיסים.נותרו רק עוד 3 חודשים לגילוי מרצון אנונימי

כמה בקשות הוגשו ואיזה הון התגלה עד כה ?

מנתונים עדכניים של רשות המסים עולה כי מאז פורסם נוהל גילוי מרצון החדש בספטמבר 2014, ועד כה הוגשו 1,697 בקשות והתגלה הון של כ-6 מיליארד שקל. רק בחודש האחרון הייתה קפיצה של כ-400 בקשות חדשות אשר חשפו הון של 2 מיליארד שקל.

לשם השוואה, בנוהל הקודם, שהיה בתוקף בין נובמבר 2011 לספטמבר 2012, הוגשו 1,400 בקשות (פחות מהגל הנוכחי) שגילו הון בסך 12 מיליארד שקל.

באילו מסלולים ניתן לבחור ?

המסלול האנונימי הינו המועדף על ידי הפונים. עד כה הוגשו 1,045 בקשות במסלול זה (62% מסך הבקשות), 381 (22%) במסלול המקוצר (אשר מיועד לבקשות בסכומים נמוכים ובעניינים פשוטים יחסית, כמו תשלום מס על הכנסות מהשכרת דירות למגורים בישראל) ו-271 במסלול הרגיל (16%).

נזכיר כי המסלול האנונימי והמקוצר נקבע בהוראות שעה לשנה אחת רק עד ליום 6.9.2015, כך שנותרו עוד כ-3 חודשים לעשות זאת אנונימית.

לפי ניסיון העבר רוב הפונים מגיעים בחודש האחרון שלפני תום הנוהל, כלומר, ברשות המסים צופים גל של בקשות לגילוי מרצון אנונימי במהלך חודש אוגוסט 2015.

למי מתאים הנוהל החדש ?

הנוהל החדש, מתאים לכל מי שיש לו הכנסות מכל סוג שלא דיווח עליהן לרשות המסים, ובכלל זה הכנסות מחו"ל או מירושה, בעלות על חשבונות בנק בחו"ל, הכנסות משכר דירה בחו"ל, ואף גילוי על הכנסה לא מדווחת מעסקים בישראל.

בנוהל הנוכחי לפקיד שומה יש סמכות לבטל קנסות. והכי חשוב, למבקשים שבקשתם תאושר תינתן חסינות פלילית מפני נקיטת הליכים כנגדם, חבות המס תוסדר כבר בדיון בבקשה באופן אנונימי והם אינם מסתכנים בחילוט הנכסים או החשבונות – כל עוד הם יעמדו בתנאי הנוהל.

לכל אחד כדאי לבחור את המסלול שהכי נכון עבורו, ולמי שהעניין רלוונטי כדאי להתייעץ ולבחון את כלל המשמעויות לפני שעושים מהלך כלשהו.

עם מי עדיף להתייעץ עם רואה חשבון או עם עורך דין ?

אפשר עם שניהם. רואי החשבון מנוסים בהתנהלות יום יומית מול פקידי רשות המסים, ועורכי הדין יכולים ללוות אותך גם בכניסה "לערכאות".

 

נשמח לשמוע מכם ולסייע לכם בבחירת החלופות ובכלל. 03-6883132.

 

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן