מה נשאר מה"הרווחים הכלואים" ?

שתפו את הפוסט

מאת: רו"ח אלי גולד, שותף, מנהל תחום בקורת ומסוי תאגידים | גיל הלוי גולד רואי חשבון ויועצים

מה נשאר מה"הרווחים הכלואים" ?

ב-12 בנובמבר 2013, עם סיום הוראת השעה של חוק "הרווחים הכלואים", הודיעה רשות המסים כי 214 חברות בחרו להיכנס להוראות החוק, לשחרר את העודפים הפטורים שלהן ולשלם את מס החברות המופחת.

היקף המס שנגבה כתוצאה משחרור הרווחים הכלואים עומד על כ-4.4 מיליארד ש"ח, כ-45% מעל יעד הגבייה של רשות המסים בנושא זה (3 מיליארד ש"ח) כפי שנקבע בחוק התקציב. במסגרת המהלך כולו "שוחררו" רווחים בהיקף כולל של כ-60 מיליארד ש"ח, מתוכם כ-87% מתייחסים ל-7 חברות גדולות.

מנהל רשות המסים מר משה אשר ציין כי החברות תידרשנה להשקיע חלק מהטבת המס במפעלים, במחקר ופיתוח ובמשרות עבודה חדשות בשנים הקרובות דבר שיגביר את הצמיחה במשק.

כזכור, בדיוק לפני שנתיים, ב-12 בנובמבר 2011, חוקק כהוראת השעה למשך שנה, תיקון מספר 69 לחוק עידוד השקעות הון המכונה "חוק הרווחים הכלואים". החוק קבע, בין היתר, הקלות במס חברות לחברות תעשייתיות שבחרו להפשיר את העודפים הכלואים שלהן שהצטברו במהלך השנים. חברות שהפשירו את רווחיהן הפטורים נהנו ממס חברות מופחת בשיעורים של 6% עד 10%, לעומת מס בשיעור של עד 17.5% לחברות שבחרו להפשיר רק חלק מרווחיהן הפטורים.

לבד מזאת, על אף שהחוק אינו מחייב חברות לחלק גם דיבידנדים מאותם רווחים פטורים, נמצא שמספר חברות בחרו גם לחלק דיבידנדים מהרווחים הפטורים ולשלם עליהם מס בשיעור של 15%, צעד שבעקבותיו נוספה גבייה הנאמדת במאות מיליוני ש"ח, שלא נלקחו בחשבון כחלק מהגבייה של הוראת השעה.
.

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן