מה עדיף, להיות קונדיטור עצמאי או שכיר במסעדת יוקרה?

שתפו את הפוסט

מיכל, שי וצפריר הם שלושה קונדיטורים, שעד לפני שש שנים עבדו כקונדיטורים שכירים בקונדיטוריות מהטובות והמובחרות, בארץ ובעולם.

לפני שש שנים הם החליטו להגשים חלום ופתחו יחד את "מרגוזה" מאפיית בוטיק צרפתית.

galery-border

הגענו למאפיה הציורית הממוקמת בשוק הפשפשים ביפו, הזמנו כריך ממרח עדשים אדומות מפתיע, אספרסו קצר משובח, ושאלנו אם הם מרוצים מהמעבר לעצמאות.

איך החלטתם על השינוי?

לפתוח מאפייה משלנו היה חלום כבר שנים רבות. רצינו להיות אחראים לעצמנו, ולעשות את מה שאנחנו באמת אוהבים, לעבוד עם אנשים ולעסוק ביצירה שלנו.


ואיך זה להיות עצמאיים?

שי: לא קל להיות עצמאיים. יש המון דברים להתעסק בהם מלבד הקונדיטוריה עצמה כמובן. אבל זה מאד מספק ומאתגר, ואתה אדון לעצמך. צריך להמציא את עצמך כל פעם מחדש ואנחנו מצליחים לעשות זאת לא רע אני חושב.

מיכל: אם הייתי צריכה לחזור להיות שכירה היה לי מאד קשה. כמובן שזה מפחיד לפתוח עסק, אבל עם אומץ ואמונה אפשר לעשות את זה. היום כל הרחוב  מתובל בריח הטרי של המוצרים שלנו. זה שווה את הכל.

איך אתם מסתדרים עם העסק והמשפחה?

צפריר: לא קל, אבל זה שאנו שלושה שותפים מאד עוזר. עושים משמרות.

מיכל: עכשיו אפילו הילדות הגדולות שלי רוצות לבוא לעבוד במאפייה בקיץ ולעזור. מכשירים את הדור הבא!

ואיך מסתדרים עם שותפים?

חשוב מאוד לבחור נכון. חשוב לבחור שותפים שמתאימים ומשלימים אחד את השני.

מה היה הרגע שבו הרגשתם שינוי וצמיחה עסקית?

היה רגע בו הבנו שאם נשאר אך ורק בגבולות בית הקפה, עם אותו מספר מקומות, הצמיחה תהיה קטנה ומוגבלת. רצינו יותר, האמנו יותר, ולאחר התייעצות ואבחונים שונים, החלטנו להתעמק במוצר עצמו, ביכולת שלנו לייחד אותו, ובכלל לצאת ממסגרת בית הקפה. אירועים עסקיים, ביתיים ועוד. במקביל אנו מנסים לשמר ולשפר את חווית הלקוח בבית הקפה עצמו.

מה מיוחד במרגוזה?

מרגוזה היא מאפיה ובית קפה בסגנון צרפתי, אבל הכי חשוב, באווירה משפחתית.
במהלך השנים חברים, שכנים ועוברי אורח הפכו ללקוחות קבועים ובעצם יצרו אתנו את הקסם המשפחתי של המקום.

המאפיה ממוקמת בסמטה שקטה ונסתרת בשוק הפשפשים ביפו, והדבר היחיד החושף בפני תושבי האזור את הסוד, הוא ריח הקפה והלחם הטרי שנאפה במקום. התוצרת כולה נעשית בעבודת יד ונאפית בכל בוקר עבור בית הקפה ועבור אירועים שונים.
אנחנו מזמינים אתכם להצטרף למשפחה. להזמין בקשות מיוחדות, כיבוד לאירועים, או פשוט קפה של בוקר. כל יום מ-7:00 עד 19:00. ובימי שישי עד 16:00

אתר: http://margoza.co.il/ | טלפון: 03-6817787 | כתובת: רחוב מרגוזה 24 יפו, שוק הפשפשים.

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן