מוכרים באינטרנט או דרך אפליקציות?

שתפו את הפוסט

הנחיות מעשיות להוצאת קבלות וחשבוניות

בינואר 2016 פרסמה רשות המיסים החלטת מיסוי 3956/16 בנושא "מחיר העסקה ברכישת שירותים באמצעות יישומון – החלטת מיסוי בהסכם", המתייחסת לאופן הפקת קבלות וחשבוניות מס בגין מכירות באמצעות האינטרנט בכלל ואפליקציות במכשירים ניידים בפרט.
החלטת המיסוי מתייחסת לחברה אשר פיתחה אפליקציה (יישומון) המיועדת למכשירים ניידים, ומטרתה לאפשר למשתמשים לרכוש שירותים שונים הניתנים על ידי ספקים שונים. החברה מהווה מעין גורם מתווך בין המשתמשים לבין הספקים, זאת באמצעות השימוש באפליקציה.
המחיר בעבור השירותים נקבע על ידי הספקים ואינו נתון לשיקול דעתה של החברה.

כמו כן, התשלום בגין השירותים שהוזמנו באמצעות האפליקציה על ידי המשתמשים, נעשה באמצעות הזנת פרטי כרטיס האשראי של המשתמשים לאפליקציה.
החברה מעבירה לספקים את מלוא התשלומים ששולמו על ידי המשתמשים, בניכוי עמלות בשיעור מסוים מהתשלומים, כתמורה עבור שירותי התיווך והפרסום שהעניקה לספקים.

נקבע כי על החברה לפעול באופן הבא:

1. עם קבלת התמורה מהמשתמש, החברה תנפיק לו קבלה בלבד.
2. העתק הקבלה בצירוף העתק הזמנת המשתמש, ישמרו כחלק בלתי נפרד ממערכת ספרי החשבונות של החברה.
3. בגין העמלה אותה קיבלה החברה מהספק, היא תנפיק לספק חשבונית מס, בה ייכללו הפרטים המזהים של הזמנת השירות בגינו קיבלה את העמלה.
ככל ויוותרו בידי החברה כספים שלא הועברו על ידה לספקים, מכל סיבה שהיא, הכספים יהיו חייבים במע"מ בידי החברה מכוח הוראות סעיף 12 לחוק מס ערך מוסף.

להחלטת המיסוי קרא עוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן