נוהל גילוי מרצון הוארך עד ל-30 ביוני 2016

שתפו את הפוסט

רשות המיסים החליטה ב-21 בספטמבר 2015 ובהמשך להודעתה העקרונית בעניין מה-6 בספטמבר להאריך את המועד האחרון להגשת בקשות, במסגרת הוראות השעה בנוהל, עד ליום 30 ביוני 2016.

כמו כן, נקבע כי במסגרת הוראת השעה המוארכת יבוטל התנאי לפיו נדרש תשלום מס משמעותי על ידי המבקש. לאור ההחלטה, הרשות תפנה בכתב למי שהגישו בקשות ונדחו על רקע זה ותודיע כי באפשרותם לפנות שוב במסגרת הוראת השעה שהוארכה. הסוגיה תיבחן שוב עם תום הוראת השעה בהקשר לנוהל הקבוע.

הנוהל כולל שתי הוראות שעה שהוארכו, שנועדו להקל על הגשת הבקשות לגילוי מרצון ועיקרן:

  1. הגשת בקשות אנונימיות במסלול זה ניתן להגיש, בשלב הראשוני, בקשות ללא ציון פרטי הנישום על מנת לברר את חבות המס הנובעת מהבקשה. מובן כי עם בירור חבות המס הצפויה יידרש הפונה לציין את שמו ופרטיו המלאים של הנישום.

  2. מסלול מקוצר כשסך ההון הנכלל בבקשה אינו עולה על 2 מיליון ש"ח וההכנסה החייבת הנובעת ממנו אינה עולה על חצי מיליון ש"ח, ניתן להגיש בקשה במסלול מקוצר בצירוף דוחות מס מתקנים רלוונטיים. עם אישור הבקשה, יונפק לפונה שובר תשלום ועם תשלומו תימסר לפונה הודעה שלא תיפתח נגדו חקירה פלילית בנוגע למידע שמסר.

על פי הוראות הנוהל, נישום יוכל לגלות את נכסיו ולהצהיר על הכנסותיו שלא דווחו, לשלם את המס הנגזר מהן אם יעמוד בתנאים המפורטים בנוהל. בין יתר התנאים – שהפנייה נעשתה בכנות ובתום לב וכן כי במועד הפנייה לא נערכת בדיקה או חקירה ברשות המסים בעניינו של הפונה.

כמו כן, במסגרת הנוהל שהוארך, המבקשים ישלמו מס כדין כמתחייב מהגילוי. רשות המסים מתחייבת, באישור פרקליטות המדינה, שלא יינקטו הליכים פליליים כנגד אותם נישומים שיעמדו בתנאי הנוהל וישלמו את מלוא המס הנגזר מהליך הגילוי.

לפי הודעת רשות המסים, במסגרת ההליך הוגשו עד כה 3,832 בקשות, מהן 2,371 במסלול אנונימי, 939 במסלול מקוצר ו-522 במסלול הרגיל. במסגרת הנוהל נחשף הון של 10.6 מיליארד שקלים, שנכנס למערכת הדיווח השוטפת ברשות המסים.

למי שהעניין עשוי להיות רלוונטי, אנו ממליצים להתייעץ איתנו כדי לפעול באופן חוקי ונכון.

ערך: רו"ח אלי גולד, שותף, מנהל תחום בקורת ומיסוי תאגידים | גיל הלוי גולד רואי חשבון ויועצים

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן