עשרה טיפים להתנהלות עסקית נכונה בזמן לחימה

שתפו את הפוסט

מצב לחימה אינו מחייב תקופת דעיכה אלא יכול להוביל דווקא לתקופת פריחה. עכשיו אמנם שקט יחסית, אבל רק לפני כמה ימים שמענו על אזעקות, רקטות ומנהרות, וכמובן על אבידות בנפש.
גם בעלי עסקים הרגישו את כמובן השפעת המערכה. חלק מלקוחותינו דיווחו על ירידה בהיקפי הפעילות, אחרים על אי הגעת עובדים, מורל ירוד וקשיים אחרים.
במבט ראשון זה נשמע קצת מוזר, אבל דווקא עכשיו זה זמן לצמוח ולעשות סדר בעסק. זה הזמן לנהל את המשבר העסקי ולא להיגרר לתוכו. איך עושים זאת? על ידי מגוון פעולות שבימים רגילים כולנו מזניחים:
1. גיבוש עובדים – מוצע לארגן לעובדים הדרכה משרדית מגבשת במקום פסטורלי (הכולל כמובן מרחב מוגן…), שיכולה לכלול סדנת שירות, תכנים מקצועיים, רענון נהלים ועוד.
2. לפעמים כדאי לצאת לחופש – חלק מהלקוחות שלנו, בעיקר מתחום הפרסום, הוציאו את עובדיהם לחל"ת לתקופה של מספר ימים. חשוב כמובן לעשות זאת בשיתוף פעולה והסכמה מלאה של העובדים, תוך הסבר לגבי הרציונל שעומד מאחורי המהלך. כך לא תספוג את העלויות השוטפות ותקטין את הנזק מהקפאת ההזמנות והעבודות שתוכננו לאותה תקופה.
3. הימנעו מפיטורי עובדים – עקרונית, אנחנו נגד פיטוריי עובדים, אלא אם כן ממש אין ברירה, ודווקא בתקופה זו ניתן לשפר יעילות עובדים, להגביר את המחויבות שלהם לארגון, וכך כולם ייצאו נשכרים.
4. חזקו יחסי ציבור – דווקא בעת הזו, חשוב להציף את המרחב הציבורי עם עוד ועוד עובדות מעניינות על מעשיכם, התורמות להישרדות ולצמיחה, ולא כאלו המביאות שפל ורפיון.
5. נצלו את הזמן לסדר וארגון – זה הזמן לעשות סדר במלאי החברה, מבחינת ספירת מצאי וסדר כללי. זה הזמן לבחון את תמהיל ההזמנות ולשאוף להיות מדויקים יותר מבעבר.
6. מנהלים עסק בדרום, יש לכם זכויות – ממש בימים אלו אושרו התקנות המעניקות פיצויים בגין נזקים עקיפים לעסקים בדרום הארץ (עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה), ולפיהן ניתן להגיש תביעה בגין נזק עקיף לקרן הפיצויים ברשות המסים, באחד משלושת המסלולים (ירוקים): מסלול שכר עבודה, מסלול מחזורים ומסלול הוצאות שוטפות. המסלולים הירוקים נועדו לתת מענה מהיר, פשוט וישים לעסקים שנפגעו.
מצ"ב קישור לאתר מס הכנסה ולמידע נוסף על הזכאות לפיצויים.
http://taxes.gov.il/About/SpokesmanAnnouncements/Pages/Ann_030814_3.aspx
7. גלו גמישות לעבודה מהבית – ניתן להציע לחלק מהעובדים, כאשר אופי העבודה מאפשר זאת, לפצל את העבודה בין המשרד לבין הבית. יש תוכנות פשוטות, זמינות, וחינמיות המאפשרות נגישות מרחוק למידע העסקי במשרד. כך העובד מרגיש יותר בטוח בביתו ובחיק משפחתו, ובמקביל אין פגיעה בתפוקת העבודה.
8. זה הזמן לפיתוח עסקי – לרוב העסקים אין זכות קיום ללא ניהול ופתוח עסקי. אם רצית לעשות פיתוח עסקי ושיווקי, אבל בהמולת העשייה היום-יומית דחית זאת לחודש הבא, אז זה בדיוק הזמן להתחיל.
9. אל תדחו כלום ל"אחרי המלחמה" – חלק מבעלי העסקים אומרים לעצמם בימים אלה: "נמתין, נראה, נעקוב אחר התפתחות הכלכלה…", וכך, המחשבות עלולות ליצור את המציאות. עדיף להמשיך לפעול ולייצר וכך להמשיך את השגשוג והיציבות.
10. שדרו אופטימיות – אופטימיות תמיד עוזרת, ובמיוחד היום, יש לה מימד חשוב לא פחות מהעבודה, מהדרך ומהגדרת מטרות ברורות.

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן