קיץ. כולם בחופשה. אז מה גורם לעסקים לפרוח?

שתפו את הפוסט

חלק מהעסקים מרגישים ירידה משמעותית בהיקף הפעילות בחודשי הקיץ. כולם בחופשה, הספקים קצת פחות זמינים, העובדים כבר במצב רוח אחר, צריך לדאוג לסידור לילדים, והשוק… בהאטה.

חברות רבות מעודדות את העובדים שלהם לקחת חופשה, במיוחד במוסדות כמו בנקים, שירותים, תעשייה וועוד. זוהי דרך להתייעל וגם לאפשר לעובדים ולמנהלים להתאוורר, לקבל קצת אנרגיות משפחתיות, כדי שיחזרו במרץ לקראת שנת הלימודים החדשה וכמובן לעבודה.

יש דברים ש
דווקא בחופש יש הזדמנויות ליצור דברים חדשים

אלו ענפים מרוויחים בקיץ?

ענפי תיירות (פנים וחוץ), מוסיקה, מסעדנות ורשתות מזון, אופנה, ילודה, חוגים והפעלות לילדים, כל מה שקשור לשיפוץ ומעבר דירות (קבלנים, חברות הובלות וכו') ועוד.

מטבע הדברים, אנחנו נמצאים יותר בבית (חוץ מאלו שבחופש), צורכים יותר מזון, יותר חוגים ופנאי והעסקים והשווקים המרוויחים הם אלה הנותנים מענה לצרכי השוק.

אבל גם אם אתם לא נמנים על העוסקים בתחומים הרשומים ברשימה הזו, חשבו כיצד תוכלו להתאים את העסק שלכם לצרכי השוק. כך למשל, אולי קיים מוצר או שירות מסוים שיתאימו דווקא לקיץ.

איך שומרים על איזון?

אנו, כמי שחשופים לנתונים כספיים של המון עסקים, סבורים שהדבר הכי חשוב הוא לשמור על איזון. כדאי לתכנן, לצפות מראש ולקבוע דרכי פעולה מעשיים כדי לשמר את זרימת הכספים והאיזון הפיננסי לקראת חודשים חלשים יותר. דבר נוסף הוא לשפר את מערך הפיתוח העסקי שלכם, לעסוק בהדרכה ובהכשרת עובדים ובכלל בפעולות נוספות שיניבו תוצאות בעתיד, ושבתקופות עמוסות יותר "לא יוצא" לעסוק בהם.

איך ניערך ומול אילו גופים?

הודעה מראש לגופים שונים עמם אנחנו עובדים שצפויה האטה יכולה לסייע ולהפחית לחץ. כך למשל:

  1. בנקים – שתפו את הבנק בירידה הצפויה בהכנסות ובתזרים. כך הבנק לא יהיו מופתע ועשוי להיערך בהתאם.
  2. ספקים ונותני שירותים – בקשו התחשבות מספקים מסוימים מראש, ולא בעת התשלום. בקשו לשנות את מועד התשלום עבור תקופה קצרה זו, או לפרוס תשלום גדול למספר תשלומים.
  3. עובדים – אם ניתן להוציא את העובדים לחופשה מרוכזת זה עושה טוב גם לעובדים, וגם מסייע בחיסכון בעלויות הקבועות.

אלו אמצעי פיתוח עסקי וחשיבה מחדש ניתן לעשות בתקופה "רגועה"?

  1. פיתוח מוצר עונתי – פיתוח מוצר מותאם לתקופה שייתן מענה ללקוחות קיימים, או שיווק מיוחד לתקופת הקיץ (מוטה מחיר או עונה על צורך ספציפי עונתי).
  2. בחינת השוק הגלובלי – קשה להאמין, אבל יש מקומות בעולם שכרגע חורף. ואם המוצר שלכם הוא "מוצר חורפי", אז למה שהם לא ייהנו ממנו עכשיו?
  3. שימור לקוחות קיימים – זה הזמן, לסקרים, משובים, התייעלות ושיפור. מומלץ לפתח או לדאוג למוצרים נלווים ומשלימים למוצרים שלכם, או לייצר שיתופי פעולה כדי לפתח מוצרים טובים יותר עבור הלקוחות שלכם.
  4. הקמת תשתית שיווקית וחיזוק המותג – הקיץ הוא זמן מעולה לשפר את הטקסטים באתר שלכם, לחשוב מחדש על אסטרטגיית השיווק ואפילו לבנות תכנית אסטרטגית עד סוף השנה.

שיהיה קיץ נפלא,

מעיין צוויג, מנהלת פיתוח עסקי | גיל הלוי גולד

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן