תלוש השכר שלכם – זכותכם המלאה

שתפו את הפוסט

חובת מסירת תלוש שכר לעובד – פיצוי לעובד שקיבל תלוש באיחור 

חושבים שהשכר הוא הדבר היחידי שחשוב לקבל מהמעסיק שלכם? תלוש השכר חשוב לא פחות. תלוש השכר הוא חובה חשובה של המעסיק ומחובתו להעבירו בזמן. כשזה לא קורה, בית המשפט יכול לקבוע סנקציות משמעותיות.

כך למשל במקרה של עובד שעבד במשך כשמונה שנים בבית דפוס. בסיום תקופת העסקתו, הוא תבע זכויות שלא שולמו לו בתקופת עבודתו. לטענתו, במשך תקופה ארוכה לא קיבל תלושי שכר כנדרש, לא קיבל תשלום עבור שעות נוספות וכן לא בוצעו עבורו הפקדות סוציאליות.

בית הדין לעבודה פסק כי חובה על המעסיק למסור תלוש שכר לעובד עד "המועד הקובע", כלומר עד ה-9 לחודש העוקב של החודש שבגינו משולם השכר (ולא עד ה-10 לכל חודש, כפי שרבים חושבים). כמו כן, נקבע לאור תיקון 24 לחוק הגנת השכר כי התלוש חייב להיות מפורט ולכלול את כל התשלומים המשולמים לעובד.

החוק קבע סנקציה של פיצויים שאינם תלויים בנזק עד לסך של 5,000 ש"ח, למעסיק שמסר ביודעין תלוש שכר שאינו מפורט כפי שדורש חוק הגנת השכר (מטעמים מיוחדים, ניתן גם לפסוק סכום גבוה יותר).

בית הדין לעבודה פסק כי בעת יישום הוראות החוק יש לתת דגש על חומרת ההפרה שהביאה אי התקינות של רוב התלושים שנמסרו לעובד, מספר התלושים הלא תקינים, הפגיעה המיידית בעובד בעת מתן התלושים (הזכויות הנלוות של העובד נגזרים מהסכומים הנקובים) והפגיעה המסתברת והמובנת מאליה בעת מימוש זכויותיו על פי חוק הביטוח הלאומי.

במקרה הזה בית הדין פסק כי לא היה בסיס לטענה כי תלושי השכר אינם משקפים את שכרו בפועל של העובד, גם אם לא שולמו לו מלוא זכויותיו בגין השעות הנוספות בהן עבד. יחד עם זאת, תלושי השכר לא נמסרו לו כסדרם במהלך העבודה. בית המשפט חייב את המעסיק לפצות את העובד על כך בסך של 10,000 ש"ח.

קבלת תלוש השכר שלכם היא זכותכם המלאה. אנחנו ממליצים לשים לב שאתם מקבלים אותו בכל חודש ושהוא מכי לאת כל הסעיפים הרלוונטיים.

מעסיקים – רוצים להתייעץ כדי להקפיד לתת לעובדיכם את כל זכויותיהם? אנחנו כאן בשבילכם.

סע"ש 46817-10-15 | משה טסה נגד דפוס כפר קאסם בע"מ, מיום 18.10.2017

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן