7 דברים שכל מעסיק חייב לדעת

שתפו את הפוסט

מעסיקים, מחוסר ידיעה או בהמולת העשייה היום יומית, מפספסים לעיתים פעולות מסוימות הקשורות לעובדים שלהם. היעדר או אי ביצוע פעולות מסוימות עלול לחשוף אותם לסיכונים מיותרים. ובכלל, חשוב לעמוד בכללים המתחייבים בחוק ורצוי אף מעבר להם על מנת ליצור אקלים עבודה טוב ושיתופי יותר.

אז הנה 7 כללים קצרים שכל מעסיק חייב לוודא:

  1. טופס 101 – לוודא קיום טפסי עובד מלאים וחתומים לכל העבודה ולכל שנה מחדש.
  2. הודעה על תחילת עבודה – האם קיימים הסכמי עבודה או מכתבי הודעה על תחילת עבודה כמתחייב בחוק?
  3. הפרשות לפנסיה ולפיצויים – האם לכל העובדים ישנה פנסיה לפי צו ההרחבה?
  4. דמי הבראה – האם משולמים דמי הבראה באופן שוטף, בתאריכים קבועים, ועל פי התעריף המעודכן? האם אין חובות לתום שנת המס האחרונה?
  5. זקיפת שווי – האם מבוצעת זקיפת שווי בגין כלי רכב, טלפון נייד וטובות הנאה אחרות?
  6. רישום שעות – האם מבוצע רישום של שעות על פי חוק השכר החדש?
  7. תשלום שכר בזמן – האם השכר משולם לעובדים לכל המאוחר עד ה-9 לחודש העוקב?

 

אם סעיף אחד או יותר לא מתקיים בעסק שלך, אסור לך להמתין. זו הזדמנות לתקן ולפעול לפני שיהיה מאוחר!

מאת: רו"ח אלי גולד, שותף, מנהל תחום ביקורת ומסוי תאגידים | גיל הלוי גולד רואי חשבון יועצים.

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן