גילוי מרצון על נכסים והכנסות. שימו לב! רק עד ה-6/9/2015

שתפו את הפוסט

רשות המסים פרסמה בספטמבר 2014 נוהל חדש לגילוי מרצון. הנוהל מסתיים בסוף 2016 ומטרתו לעודד ולאפשר לנישומים לדווח על הכנסותיהם ללא היבטים פליליים.

במקביל לנוהל החדש פרסמה רשות המסים הוראת שעה על בקשות לגילוי מרצון הכוללת שני מסלולים לגילוי מרצון שאינם כלולים בנוהל.

  1. מסלול אנונימי

במסלול זה ניתן להגיש, עד ה-6/9/2015, בקשה אנונימית לרשות המסים ללא ציון פרטי הנישום. הבקשה צריכה לכלול את כל המידע הרלוונטי לגילוי, לרבות לאילו שנות מס מתייחס הגילוי, מקור ההון, מקור ההכנסה, פירוט סכום ההכנסה וחישוב אומדן המס. לבקשה יצורפו המסמכים ואסמכתאות לאימות הנתונים.

הבקשה תופנה לגורם האזרחי המטפל, אשר בתוך 90 יום מקבלתה יבחן את חבות המס הנובעת מהבקשה. בתום 90 הימים על מגיש הפניה האנונימית למסור את פרטיו להמשך הטיפול באופן גלוי. בחר המבקש שלא לחשוף את פרטיו, תידחה הבקשה.

  1. מסלול מקוצר

במסלול זה תוגש הבקשה לגילוי לרשות המסים בצירוף דוחות מתקנים לשנות הגילוי. במידה וסך ההון הכלול בבקשה אינו עולה על 2 מיליון ש"ח וההכנסה החייבת במס אינה עולה על חצי מיליון ש"ח, ובלבד שהבקשה עומדת בתנאי הנוהל החדש לגילוי מרצון(*), תאושר הבקשה ותועבר לגורם האזרחי הרלוונטי להנפקת שובר התשלום. הטיפול בפנייה יסתיים ללא הליכים פליליים בתוך 15 יום מרגע תשלום השובר.

(*)   נוהל חדש לגילוי מרצון חדש – בנוסף להוראת השעה, רשות המסים פרסמה נוהל גילוי מרצון חדש, המחליף את הנוהל הקיים משנת 2005 ולפיו, בין היתר:

  • הפנייה צריכה להיות כנה ובתום לב – כזו שלא נעשית בעקבות חקירה או בדיקה המתבצעת על ידי רשות המסים ו/או רשות שלטונית אחרת (כגון: בית המשפט, משטרת ישראל, הכנ"ר, הרשות לאיסור הלבנת הון, רשות ניירות ערך והרשות להגבלים עסקיים).
  • אין מידע קודם בידי הרשויות הקשור לגילוי מרצון.
  • רשות המסים לא החלה בבדיקה במישור האזרחי של התיקים הקשורים לנישומים ו/או לגורמים קשורים שיש להם נגיעה לגילוי מרצון.
  • הנוהל לא יחול על הכנסות שמקורן מפעילות לא חוקית.
  • אין חנינה על חובות המס וחייבים לשלם את המס הנדרש בנוסף לקנסות, ריבית והצמדה.
  • הפונה הגיש הצהרת אמת, תיקן את שדווח והסיר את המחדל, כלומר שילם את מלוא המס הנדרש.

 

האמור אינו מהווה חוות דעת משפטית ולאור מורכבות הליך גילוי מרצון והסיכון הגדול הכרוך בו, בשל הפללה עצמית ובכלל, מומלץ להתייעץ עם רו"ח או עו"ד ולקבל עצה מתאימה.

מאת: רו"ח אייל גיל, שותף מנהל | גיל הלוי גולד רואי חשבון יועצים.

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן