נוהל גילוי מרצון – הוראת שעה מדצמבר 2017

שתפו את הפוסט

 

הוראת השעה נועדה לעודד חייבים במס בישראל שלא דיווחו כנדרש על הון והכנסות שברשותם, לבצע הליך של "גילוי מרצון" בנוגע להכנסותיהם ולשלם את המס בגינן, וזאת מבלי שיינקטו כנגדם הליכים פליליים.

במסגרת הוראת השעה, ביצוע הליך הגילוי מרצון אפשרי בשלושה מסלולים:

  • המסלול "הרגיל" – מסלול בו הפונה מוסר את פרטיו המלאים ואת המידע הרלוונטי אודות הבקשה.
  • המסלול האנונימי – מסלול בו ניתן להגיש בקשות ללא ציון פרטי הפונה על מנת לברר את גובה חבות המס הנובעת מהבקשה. לאחר בירור חבות המס הצפויה ולצורך חתימה על טיוטת הסכם, יידרש הפונה לחשוף את שמו ופרטיו המלאים במועד החתימה.
    לתשומת ליבכם, בהוראת השעה נקבע כי יש 180 ימים מיום קבלת הבקשה בידי הגורם האזרחי ועד לחתימה על טיוטת הסכם שומה (ביחס לגילוי מרצון בלבד). על פי הנוהל, רשאי הגורם האזרחי להאריך את תקופת הטיפול ב – 90 ימים נוספים.
    יש לציין כי רשות המיסים לא תעשה שימוש במידע שיימסר במסגרת בקשה לגבי מבקש אשר יחזור בו מבקשתו לגילוי מרצון במסלול אנונימי ולא ימסור לבסוף את פרטיו.
  • המסלול המקוצר – מסלול בו יטופלו בקשות שהיקף ההון הגלום וההכנסה החייבת בהן נמוכים יחסית (סך ההון הלא מדווח בבקשה אינו עולה על 2 מיליון ש"ח וההכנסה החייבת הלא מדווחת, הנובעת ממנו אינה עולה על חצי מיליון ש"ח).

הוראת השעה תחול מיום פרסומה ועד ליום 31 בדצמבר 2019, למעט הוראת השעה בנוגע למסלול האנונימי שיחול עד ליום 31 בדצמבר 2018.

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן