רשות המסים מגבירה את הלחץ על משכירי הדירות

שתפו את הפוסט

רשות המסים, במסגרת מאבקה באיתור "הון שחור", ממשיכה לתקוף את משכירי הדירות להשקעה.

גל המעצרים של משכירי דירות שאינם מדווחים נמשך, ו-3 בעלי דירות נוספים מאזור המרכז נעצרו לאחרונה, בחשד כי מעולם לא דיווחו על הכנסותיהם משכר דירה.

העצורים, מגבעתיים, תל-אביב וקדימה, נעצרו בחשד כי העלימו הכנסות של בין מיליון למיליון וחצי שקלים לפחות, כל אחד, וכן התעלמו מדרישת רשות המסים לקבל פירוט על הכנסות אלו.

תושב גבעתיים חשוד כי הוא משכיר, מזה שנים, 5 דירות בתל-אביב ובגבעתיים מבלי לדווח כלל על הכנסות מהשכרתן, כאשר לפי נתוני רשות המסים, הוא השתכר כביכול פחות מ-4,000 שקל לחודש ברוטו בממוצע ב-10 השנים האחרונות. בנוסף, בבעלותו דירה בה הוא מתגורר. התושב הודה כי לא דיווח על הכנסות של כ-1.5 מיליון שקל, ומסר ש"לא רצה להתעסק עם מס הכנסה".

תושבת תל אביב, בת 68, מתחום הבידור והאמנות לשעבר, משכירה כיום 6 דירות אשר על הכנסותיה מהשכרתן מעולם לא דיווחה, ואף לא ערכה חוזים מול שוכריה. על-פי החשד, היא העלימה הכנסות משכירות של לפחות 1.2 מיליון שקלים ב-10 השנים האחרונות, ובחיפוש שנערך בביתה נמצאו 25 אלף שקלים במזומן וכן מסמכים הקושרים אותה לכאורה לביצוע העבירות. בחקירתה הודתה כי לא דיווחה על הכנסותיה ואמרה "אין לי תשובה לכך. זה נובע מטיפשות. היו כל מיני עניינים משפחתיים שהייתי עסוקה בהם, ועל כן לא הייתי פנויה להתעסק עם זה".

רשות המסים פועלת כיום באופן נחרץ כנגד מעלימי המס בתחום הנדל"ן, ונחרצותה בנוגע למעצרים נובעת, לשיטתה, בין היתר, על רקע העובדה שהיא נתנה למעלימי המס הזדמנות לדווח על ההעלמות, אך אלה לא ניצלו אותה.

מעצרם של השניים וכן של חשודים אחרים במהלך השבועיים האחרונים התבצעו לאחר שהם לא השיבו למכתבים גם לאחר מספר תזכורות, ולאחר שיודעו כי אי מענה מהווה עבירה פלילית.

כפי שעדכנו בעבר, בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על כלל מקורות ההכנסה שלהם. מכתבים אלה נשלחו לאנשים שאין להם תיקים ברשות המסים, ויש בסיס להניח שאולי ישנן הכנסות שלא דווחו.

לפי ההערכות, כ-70 אלף איש השיבו למכתבים וכללו נתונים לגבי הכנסותיהם, ומתוכם כ-20 אלף איש פתחו תיקי עוסק בגין הכנסות החייבות בדיווח. כחלק מפעולות אכיפת הדיווח נחקרו בשלב הראשון עשרות אזרחים מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות.

אנו ממליצים לכל מי שמחזיק מעל דירה אחת להתייעץ איתנו על מנת לבחור את מסלול המס הכי נכון עבורו, וכמובן כדי שיוכל לישון בראש שקט ונקי מדאגות.

 

מאת: אלי גולד, רו"ח, שותף, מנהל תחום ביקורת ומסוי תאגידים.

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן