שלושה דברים שאנשים מצליחים תמיד עושים…

שתפו את הפוסט

באוניברסיטת פרינסטון ביקשו מסטודנטים ומאנשים במקומות עבודה לציין בסביבתם אנשים שנתפסים כמאוד מצליחים. לאחר שגובשה קבוצה של כ-100 אנשים מצליחים (או לפחות שנתפסו כך בעיני אחרים), חקרו האם ישנם מאפייני חשיבה או התנהגות המאפיינים אותם.

בפועל גילו שלאנשים מצליחים ישנם 3 מאפיינים המופיעים בתדירות של עד פי 6 ביחס לקבוצות אחרות, והם:

  1. הם לא נסגרים בתוך עצמם

לפעמים בא לנו להיות רק עם עצמנו. לעתים מעיקים עלינו. אצל האנשים המצליחים נמצא דפוס קבוע של היפתחות חזקה וקשר עם מגוון רב של אנשים וקבוצות. אנשים מצליחים סבורים שסגירה בחומות לא מאפשרת להכיר אנשים אחרים, להזניק את הקריירה שלנו וללמוד על העולם. אז כלל ראשון – לצאת מהחומות.

  1. הם לא מאשימים אחרים

הכי קל להאשים אחרים בכישלונות ובכאבים שלנו. את ההורים, הילדים, המעסיק, העובדים, השכנים ואחרים. האשמות אלו מקלות עלינו להסתכל על עצמנו במראה ונותנות לנו תחושה שאנחנו בסדר לכאורה, ואם רק המציאות היתה אחרת הכל היה משתנה לטובה. לעומת זאת אנשים מצליחים יודעים שאין כל טעם בהאשמות, אין טעם לבזבז אנרגיה ולתת להאשמות להשתלט עלינו ולשתק אותנו.

המצליחים יודעים שכל זמן שאנו מפנים אצבע מאשימה כלפי אחרים לא נמצא לעולם את ההבנה לסדר הנכון של העולם. נסו להיזכר באירועים בעבר שהייתם בטוחים שאחרים אשמים ובמרוצת השנים הבנתם היטב שחלקכם היה מרכזי ומשמעותי. זה קורה לכולם. אנשים מצליחים לא ממתינים שנים, אלא מנסים מיד להבין מה החלק שלהם בכישלון או בכל הרגשה לא טובה.

  1. לא זקוקים לתזכורות לעשות ספורט

נמצא, באופן יוצא דופן, שהאנשים המצליחים (או כאלו שנתפסו כמצליחים, בעיני עצמם וגם בעיני האחרים), לא נזקקו לתזכורות לעשות ספורט. הם פעילים פי כמה מהממוצע באוכלוסייה ונוטלים חלק במגוון של פעילויות ספורטיביות.

בנוסף הם מקפידים כמובן להשתלב גם בפעילות ספורט קבוצתית (אפרופו יוצאים מהחומות…) ולא מאשימים אף שחקן אחר כאשר הכדור שלו מפספס את המטרה.

 

קרדיט: מתוך הפוסט של אייל זמיר, מנכ"ל קבוצת Leader Group

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן