שמונה עצות זהב לניהול העסק בשנת 2021 – למה לחכות לסוף השנה?

שתפו את הפוסט

 

         1. מענקי קורונה

מענקי הקורנה נועדו לספק רשת ביטחון כלכלית עד סוף יוני 2021. חשוב לוודא מול הרו"ח שלך כי כל המענקים שמגיעים לך – מענק סוציאלי, מענק הוצאות קבועות, מענקי עובדים וכו' – התקבלו במלואם.

2. עובדים

כדאי לערוך רשימת תיוג של נקודות שיסייעו לכם להיערך נכון לשנת 2021 ולפעול לפי הכללים הנדרשים. כך למשל, לוודא קיום הסכמים או הודעה לעובד בדבר תנאי העסקה, לבדוק קיום הפרשות פנסיוניות לעובדים, לוודא הפרשות לפנסיה, תשלומי הבראה ועוד. כמו כן נכון לבחון את תמהיל ומספר העובדים מבחינת מוכנות למשימות הצפויות בשנת 2021, כדי שתוכלו להיערך בהתאם.

3. בנקים

הבנק יכול וצריך להיות שותף, או לפחות נותן שירותים מצוין לעסק. חשוב לעדכן את הבנק בתוצאות הפעילות בשנה החולפת וכן לקבוע ולעדכן את מסגרות ותנאי האשראי.

4. הפקדות שוטפות לקופ"ג לקרן השתלמות

אל תחכו לסוף השנה. צריך וכדאי לבצע הפקדות שוטפות לפי האמדן שתקבלו מרואה החשבון שלכם. אם יידרשו השלמות, תוכלו להשלימן במהלך השנה או בסופה.

5. בחינת הוראות ניהול ספרים

חשוב להכיר את הוראות ניהול הספרים המתאימות לסוג העיסוק שלך ולוודא עמידה בהן. אי עמידה בהוראות אלו עלולה לפסול את ספרי החשבונות של העסק ולגרום להטלת קנסות, אי הכרה בהוצאות וחיובים אחרים מיותרים. כך, למשל, יש לבדוק אם נחוץ לנהל ספר הזמנות, האם חשבוניות המס והקבלות מונפקות בהתאם לכללים ועוד.

6. קביעה והתאמת מקדמות מס

נכון לבצע אמדן מקדמות למס הכנסה (ולביטוח לאומי לעצמאים) ולעדכן את שיעורן לפי אמדן זה, ולא לפי החלטת רשות המסים הנשענת, לעיתים, על נתונים פחות מעודכנים.

7. בדיקת יתרת בעל מניות בחובה

בעל מניות מהותי אשר משך ב-2020, מחברה שבשליטתו, כספים בהיקף של מעל 100 אלף ש"ח, במישרין או בעקיפין, חייב להשיבם עד ליום ה-31/12/2021.

8. הערכות לחוק צמצום השימוש במזומן

מחקר של הבנק העולמי קבע כי בשנים 1999-2007 שיעור הכלכלה השחורה בישראל עמד על כ-22% מהתמ"ג. לפי ההערכות שיעור זה גורם לאובדן הכנסות ממסים של כ-40 עד 50 מיליארד ש"ח בשנה.

במרץ 2018 אושר בכנסת החוק המגביל את העסקאות שניתן לבצע במזומן או בשיק, לפיו לא ניתן לשלם לעוסק במזומן בסכום הגבוה מ-11,000 ש"ח, או גבוה מ-50,000 ש"ח למי שאינו עוסק (לאדם פרטי). כמו כן נקבעו הגבלות על השימוש בהמחאות (שקים). חשוב להכיר את החוק על מנת להימנע מקנסות ומאי נעימויות.

 

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

פרסומים נוספים

דילוג לתוכן